اخباربررسی

برندگان و بازندگان گوشی‌های ایسوس در سال 2021

ایسوس همیشه کارها را کمی متفاوت در فضای موبایل انجام داده است. با نگاهی به نسخه های منتشر شده این شرکت در سال گذشته، در مجموع 8 گوشی مشاهده می شود. حتی کمتر از مدل‌های واقعاً متفاوت، از نظر عملی، وقتی همه انواع مختلف ROG Phone 5 را گروه‌بندی می‌کنیم و دستگاه نمایشی Snapdragon Insiders را نادیده می‌گیریم. ما در واقع به دنبال دو گوشی پرچمدار «جریان اصلی» و یک پرچمدار گیمینگ هستیم که چیپست بعدی آن تجدیدنظر شده است.

اگر بخواهیم ایسوس را در سال‌های اخیر دسته‌بندی کنیم، تولیدکننده «boutique» به نوعی به ذهن متبادر می‌شود. انتخاب و در دسترس بودن نسبتاً محدود است و تعداد فروش شرکت نیز محدود است، اما آنچه وجود دارد کیفیت بالایی در هر گوشی دارد. ایسوس با موفقیت شهرت خاصی را برای گوشی های هوشمند خود حفظ کرده و حفظ کرده است که به خودی خود یک دستاورد قابل تحسین است.

با این حال، این بدان معنا نیست که خط تولید 2021 این شرکت بدون مشکل است. بریم سراغ کارنامه

برنده: ایسوس زنفون 8 (Zenfone 8)

ما کارها را با یک برد آسان شروع می کنیم. زمانی که صحبت از یک گوشی پرچمدار اندرویدی به درستی کوچک و جیبی به میان می آید، Zenfone 8 به سختی رقیبی در آنجا دارد. با بدنه 148 در 68.5 در 8.9 میلی‌متری و 169 گرمی خود، صادقانه به نظر می‌رسد که Samsung Galaxy S21 5G وانیلی در مقایسه با آن بزرگ به نظر برسد. و مطمئنا، سونی Xperia 5 III را دارد، اما دارای چند ویژگی عجیب و غریب و قیمت فوق العاده است.

 Asus Zenfone 8

Zenfone 8 می‌تواند زمان زیادی را ارائه کند و مطابق با استانداردهای پرچم‌دار ۲۰۲۱ در اکثر بخش‌ها عمل کند. از ویژگی های برجسته آن می توان به ساختار عالی آلومینیومی و گوریلا گلس و حفاظت از نفوذ IP68 اشاره کرد. صفحه نمایش 5.9 اینچی آن ممکن است کوچک باشد، اما ویژگی های مدرنی مانند نرخ به روز رسانی 120 هرتز و پشتیبانی از HDR10+ با حداکثر روشنایی 1100 نیت را در خود جای داده است. شما همچنین یک جفت بلندگوی استریو عالی دریافت می‌کنید و ایسوس حتی توانسته است یک جک 3.5 میلی‌متری صدا و یک DAC 32 بیتی را برای یک تجربه چندرسانه‌ای جامع و همه‌کاره تعبیه کند.

با این حال، احتمالاً چشمگیرترین نکته در اینجا، گنجاندن چیپست پرچمدار اسنپدراگون 888 5G و حتی بیشتر از آن روشی چشمگیر است که ایسوس توانسته آن را خنک نگه دارد. در حالی که بدنه کوچک Zenfone 8 می تواند در این فرآیند کاملاً زیبا باشد، ایسوس توانسته است عملکرد تراشه را تا حد زیادی ثابت نگه دارد.

 Asus Zenfone 8

تنظیمات دوربین دوگانه Zenfone 8 احتمالا ضعیف‌ترین بخش آن است که به استانداردهای سخت‌افزاری پرچم‌دار کنونی نمی‌رسد، اگرچه همچنان عملکرد خوبی ارائه می‌دهد. ایسوس حتی از فعال کردن فیلمبرداری 8K ابایی نداشته است که فقط نشان می‌دهد مهندسان چقدر به راه‌حل خنک‌کننده خود اطمینان دارند. با این همه اتصالات و قدرت همچنین بسیار شگفت انگیز است که زنفون 8 با یک بار شارژ با باتری 4000 میلی آمپر ساعتی خود چقدر دوام می آورد. بخش بزرگی از آن مربوط به سیستم عامل بهینه این شرکت است که توانسته عمر باتری بسیار خوبی را داشته باشد.

بازنده: ایسوس زنفون 8 فلیپ (Zenfone 8 Flip)

بیایید با گفتن اینکه “بازنده” ممکن است در اینجا کمی خشن باشد، شروع کنیم، اما ما باید به قالب خود پایبند باشیم. Zenfone 8 Flip از نظر محبوبیت در مقایسه با خواهر برادر Zenfone 8 و طبیعتاً در صحنه گسترده تر تلفن های هوشمند نیز کمی شکست است. Zenfone 8 Flip با قیمت کمی بالا که آن را مجبور به مقابله با برخی از رقبای بزرگ سگ‌ها می‌کرد، در حالی که به‌روزرسانی‌های کمی نسبت به مدل سال گذشته ارائه می‌کرد و فاقد استاندارد IP68 بود، Zenfone 8 Flip از همان ابتدا در وضعیت سختی قرار داشت. ویژگی منحصر به فرد آن – دوربین اصلی چرخان عالی – متأسفانه برای تحت تأثیر قرار دادن علاقه عمومی کافی نبود.

Asus Zenfone 8 Flip

بیایید با گفتن اینکه “بازنده” ممکن است در اینجا کمی خشن باشد، شروع کنیم، اما ما باید به قالب خود پایبند باشیم. Zenfone 8 Flip از نظر محبوبیت در مقایسه با خواهر یا بردارد خود یعنی Zenfone 8 عملکرد جالبی ندارد.

Zenfone 8 Flip با قیمت کمی بالا که آن را مجبور به مقابله با برخی از رقبای بزرگ می‌کرد، در حالی که به‌روزرسانی‌های کمی نسبت به مدل سال گذشته ارائه می‌کرد و فاقد استاندارد IP68 بود، Zenfone 8 Flip از همان ابتدا در وضعیت سختی قرار داشت. ویژگی منحصر به فرد آن – دوربین اصلی چرخان عالی – متأسفانه برای تحت تأثیر قرار دادن عموم مردم کافی نبود.

همانطور که گفته شد، Zenfone 8 Flip قطعا مورد توجه ما قرار گرفت. این چیزی کمتر از یک پیشنهاد پرچمدار قوی و کامل نیست. مسلماً، ایسوس در برخی از جنبه‌های دیگر Flip به اندازه Zenfone 8 وانیلی تلاش نکرده است. این گوشی فقط یک صفحه نمایش 90 هرتزی دارد، از محافظ ورودی و جک 3.5 میلی‌متری صدا صرف نظر می‌کند، تا چند مورد حذفی را نام ببریم. . از سوی دیگر، دوربین تله فوتو 3 برابری را به ترکیب اضافه می کند و همچنین باتری بزرگتر 5000 میلی آمپر ساعتی را در خود جای می دهد.

نکته اصلی در اینجا – ما Zenfone 8 Flip را بسیار دوست داریم. با این حال، ما قدردانی می کنیم که چگونه آن را بیش از حد به نسخه قبلی خود اضافه نمی کند.

برنده: Asus ROG Phone 5

تعداد کمی از نام ها به اندازه ROG با بازی های موبایل مترادف هستند. و این افتخاری است که ایسوس سزاوار و سخت به دست آورده است. در واقع این بحث وجود دارد که مهندسان جمهوری گیمر و سخت کوشی آنها بزرگترین دلیل منحصر به فرد برای وجود گوشی هوشمند بازی مدرن به عنوان یک محصول است، و تعداد کمی از آنها برای تعیین معیاری برای دستگاه مذکور در طول این مدت تلاش بیشتری انجام داده اند. سال ها. حتی با وجود فشار مداوم رقبا و علیرغم برخی تصمیمات مشکوک اخیر، ما همچنان معتقدیم که هیچ گوشی هوشمند دیگری کاملاً تجربه کلی بازی را که ROG Phone 5 انجام می دهد ارائه نمی دهد.

Asus ROG Phone 5

 

انصافاً پرداختن مختصر به تمام جنبه های ROG Phone 5 و رعایت عدالت سخت است. همه چیز به توجه باورنکردنی به جزئیات برمی گردد. ایسوس موفق شده است که یک بار دیگر اجزای معمولی مانند اسنپدراگون 888 را انتخاب کند و زمان کافی را صرف بهینه‌سازی سطح پایین، خنک‌سازی، بهینه‌سازی عملکرد و کنترل‌های نرم‌افزاری پیشرفته کند و تنظیم کند تا آخرین اونس عملکرد را از دستگاه‌ها حذف کند. تراشه همین ذهنیت در سایر زمینه‌های ضروری برای یک تجربه کلی بازی، مانند بهینه‌سازی تأخیر ورودی و خروجی در هر دو سطح سخت‌افزاری با پنل AMOLED 10 بیتی HDR 144 هرتزی و همچنین بهینه‌سازی سیستم عامل نیز اعمال می‌شود.

همه اینها در داخل یک نمای بیرونی بازی قابل تشخیص فوری و یک پوسته ممتاز، با سخت افزار حتی بیشتر برای یک مزیت بازی اضافی، مانند دکمه های پیشرو در صنعت AirTrigger 5 و Ultrasonic، و همچنین کانکتور جانبی اختصاصی و تعداد زیادی لوازم جانبی پیچیده شده است. پیشنهادی مانند خنک کننده AeroActive 5.

بازنده: اکوسیستم لوازم جانبی Asus ROG Phone 5

در حالی که به طور کلی، ROG Phone 5 یک دستگاه فوق العاده چشمگیر و غنی از ویژگی ها و بهترین تلفن بازی موجود است، اما اکوسیستم آن یک گام به عقب برداشت.

accessory ecosystem

ROG Phone 5 تغییر طراحی بسیار بزرگتری نسبت به ROG Phone 3 قدیمی نسبت به ROG Phone II نشان می دهد. به معنای واقعی کلمه، از آنجایی که ROG Phone 5 ردپای خود را به اندازه کافی افزایش داده است تا سازگاری با تعداد زیادی از لوازم جانبی ROG Phone از قبل موجود را از بین ببرد. بسیار عالی و بی رقیب، حتی اگر مسلماً گجت‌های بسیار پیشرفته و جذاب مانند TwinView Dock 3 و Mobile Desktop Dock دیگر توسط ROG Phone 5 پشتیبانی نمی‌شوند.

اگر منصف باشیم، ایسوس هرگز قول نداده است که لوازم جانبی خود را برای همیشه سازگار نگه دارد و اگر این کار را انجام دهد، نوآوری خود را محدود می کند. با این حال، این حرکت برخی از دستاوردهای چشمگیر اکوسیستم لوازم جانبی ROG را از بین می برد.

در حالی که در مورد طراحی، ما همچنین مشکلاتی با اتصال جانبی جدید داریم. چیزی که زمانی یک کانکتور بسیار ایمن و مستحکم مشتق شده از نوع C بود، اکنون یک راه حل بسیار ضعیف تر در ROG Phone 5 است. در واقع، ما حتی توانستیم در طی بررسی به یکی از واحدهای خنک کننده AeroActive 5 خود آسیب برسانیم.

و در مورد خنک کننده AeroActive 5، نه تنها کار با آن نسبت به نسخه های قبلی دشوارتر است، بلکه دیگر در جعبه ROG Phone پایه 5 موجود نیست و باید جداگانه خریداری شود.

بازنده: مدل گیج کننده ROG Phone 5

ایسوس با نامگذاری، انواع و SKUها برای محصولات خود به طور کلی مشکل دارد. شاید برخی از شما به یاد داشته باشید که مدل‌های Zenfone قدیمی به معنای واقعی کلمه از کاربران می‌خواستند که شماره مدل کامل را بدانند، دقیقاً مانند لپ‌تاپ‌ها فقط برای اطمینان از اینکه چه نسخه‌ای را تهیه کنند. این مشکل خط تلفن ROG را نیز به همراه داشته است، البته به میزان کمتر.

و ایسوس به نوعی با خانواده ROG Phone 5 اوضاع را بدتر کرد. خط اصلی ROG Phone 5 دارای سه مدل است – وانیلی بسته به منطقه در پیکربندی‌های 8/128 گیگابایت، 12/256 گیگابایت و 16/256 گیگابایت عرضه می‌شود. و نسخه‌های Pro و Ultimate برخی تغییرات طراحی و حتی نسخه‌های ذخیره‌سازی پیشرفته‌تر را اضافه می‌کنند. دیگر مدل «کوچکتر» Strix نیز وجود ندارد.

ROG Phone 5

و همه چیز با معرفی ROG Phone 5s و 5s Pro گیج کننده تر شد. هر دو دستگاه اسنپدراگون 888 را با 888+ تعویض می کنند و نرخ نمونه برداری لمسی 360 هرتزی ارتقا یافته و پیشرو در صنعت را بر روی نمایشگر خود ارائه می دهند. وانیلی ROG Phone 5s بر اساس وانیلی ROG Phone 5 ساخته شده است، بنابراین دارای یک آرم RGB در پشت است و روی صفحه نمایش PMOLED ROG vision و ورودی‌های لمسی اضافی عقب که نسخه‌های Pro و Ultimate قبلاً داشتند، رد می‌شود.

این وانیلی ROG Phone 5s همچنین دارای همان پیکربندی حافظه رم و فضای ذخیره سازی قبلی است، تا 16/256 گیگابایت. جالب اینجاست که فقط می‌توان آن را در رنگ Storm White، که قبلاً انحصاری ROG Phone 5 Ultimate بود، داشت.

شما به وضوح می توانید ببینید که چگونه این می تواند به سرعت گیج کننده شود. خوشبختانه یا شاید نه، بسته به اینکه چگونه آن را می بینید، ایسوس به نوعی مدل های اصلی ROG Phone 5 خود را به نفع مدل های 5s حذف کرد زیرا منابع تمام شده بود.

روی حصار: Asus ROG Phone 5s

دریافت ROG Phone 5s با Snapdragon 888+ جدید به جای مدل اصلی با Snapdragon 888 با همان قیمت خرده‌فروشی ممکن است روی کاغذ بسیار عالی به نظر برسد، اما در واقعیت، واقعاً اینطور نبود. می‌توانید بررسی عمیق ROG Phone 5s Pro ما را برای تجزیه و تحلیل عمیق‌تر در مورد اینکه دقیقاً مشکل چیست بررسی کنید، اما اساساً به این واقعیت خلاصه می‌شود که Snapdragon 888+ بسیار داغ است، حتی بیشتر از Snapdragon 888 معمولی و حتی سیستم خنک کننده پیشرو در صنعت ROG Phone 5 کاملاً قادر به همراهی با آن نیست.

ROG Phone 5s

در پایان روز، شما با تلفنی مواجه می‌شوید که داغ‌تر می‌شود و به دلیل طراحی انتقال حرارت، در لمس گرم‌تر می‌شود، بدون اینکه از نظر کارایی فایده‌ای واقعی داشته باشد. ما قطعاً متوجه شدیم که چرا ایسوس نیاز و فشار را برای تعویض چیپست در ROG Phone 5s با اسنپدراگون 888 پلاس احساس کرد. انجام ندادن این کار از نظر روابط عمومی بد به نظر می رسید. بدون جدیدترین و بهترین سخت افزار نمی توانید ادعا کنید که برتر هستید.

با این حال، با در نظر گرفتن همه چیز، حتی اگر نتوانیم ایسوس را بیش از حد برای ROG Phone 5s مقصر بدانیم، این واقعیت باقی می ماند که محصول در نهایت وضعیت بدتری داشت.

4.5/5 - (2 امتیاز)
منبع
gsmarena

تیم تحریریه تی‌مگ

این مطلب به کوشش اعضای تیم تی‌مگ تولید شده است. همه‌ی ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بازنشر اخبار دنیای تکنولوژی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا