در طراحی سایت فروشگاهی این 8 نکته رو رعایت کن
این که فقط یک سایت فروشگاههایی داشته باشید تا محصولات آن را به مشتریان خود بفروشید در افزایش سود و فروشتان تاثیری نخواهد گذاشت؛ شما هنگامی که در طراحی سایت فروشگاهی در مشهد به نکات و جزییات ریزی توجه کنید میتوانید به مرور زمان بیشتر دیده شوید و به طبع آن به سود و درآمد خوبی برسید. از این رو در ادامه هشت نکته کلیدی که یک سایت باید توجه ویژهای به آن داشته باشد را بیان خواهیم کرد.
اهداف خود را مرحله به مرحله تغییر دهید
تمامی کسب و کارها هدفشان از طراحی سایت افزایش فروش و مشتری است اما برای اینکه بتوان به این هدف رسید باید هدفها را کوچک کرده و سپس با برنامه ریزی برای هر کدام از آن ها به هدف اصلی خود برسید. به عنوان مثال اهدافی از قبیل افزایش تماس تلفنی، افزایش تبلیغات، تغییر دیزاین سایت از جمله اهداف کوچکی است که شما را به هدف اصلی نزدیک و نزدیکتر میکند.
به طور کلی اهداف شما، رابطهی مستقیمی با رونق و پیشرفت کسب و کارتان دارد. از این رو تنظیم درست و اصولی اهداف بسیار ضروری است و شما باید با اندازه گیری این اهداف بدانید که چه میزان تا رسیدن به آنها فاصله دارید.
محتوا وب سایت تاثیر زیادی در پیشرفت سایت فروشگاهی دارد
محتوا همواره یکی از مهمترین موضوعات در سایتها است و از این رو شما باید علاوه بر توجه به طراحی سایت فروشگاهی در مشهد به محتوا آن نیز توجه کنید.
برای آن که محتواهای خوب و کاربردی بر روی سایت خود بگذارید با به چند سوال مهم و اساسی پاسخ دهید که در ادامه این سوالات را بیان خواهیم کرد.
کاربران تا چه میزان با محتوا سایت ارتباط میگیرند؟
آیا محتوا نیاز کاربر را به محصول شما افزایش میدهد؟
هر چند وقت یکبار محتواهای خود را بروزرسانی میکنید؟
آیا محتواهای شما با اهدافتان رابطهی مستقیم دارد و در جهت بهبود آنها مورد استفاده قرار میگیرد؟
برای هر کدام از این سوالات جواب درست و منطقی داشته باشید و در هر کدام از آنها که با مشکل و ضعف روبهرو هستید، به فکر بهبودشان باشید.
برای پیشرفت یک سایت فروشگاهی، به دیزاین و طراحی آن توجه کنید
همانقدر که محتوا خوب در جذب کاربر تاثیر دارد، طراحی یک سایت منظم و زیبا نیز میتواند در جذب کاربر تاثیر گذار باشد. به همین دلیل طراحی سایت در مشهد با توجه به این موضوع اهمیت بسیار زیادی پیدا میکند. برای طراحی یک سایت زیبا و کاربرپسند نیاز است تا از شرکتهای طراحی سایت کمک بگیرید. به عنوان مثال شما هنگامی که نمونه کارهای شرکت پارس وب را نگاه میکنید به کیفیت و زیبایی آنها پی میبرید. به همین دلیل برای داشتن یک سایت زیبا باید با شرکتهای معتبر و با سابقه کار بالا نظیر پارس وب همکاری کنید.
با ایجاد تخفیف و فوریت کاربران را ترغیب به خرید کنید
این که یک محصول تا چند ساعت دیگر تخفیف دارد سبب میشود تا کاربر برای خرید آن و افزایش سود خود مشتاق به خرید آن شود. از این رو با برنامه مشخص و درست هرازگاهی از تخفیفهای مختلف استفاده کنید بدین روش میتوانید فروش خود را تا حد زیادی افزایش دهید و مشتریان خود را بیشتر کنید. ایجاد تخفیف و فوریت فقط کاهش قیمت محصول نیست. به عنوان مثال همواره پرداخت هزینه ارسال برای کاربران کمی زجرآور است و آنها فقط تمایل دارند که پول محصول را پرداخت کنند.
شما میتوانید ارسال را برای برخی از محصولات برای مدت زمان مشخصی رایگان کنید تا از این طریق فروش شما افزایش یاید. همچنین میتوانید با انتخاب کردن برخی از روشها، مشتریان را به مشتری وفادار تبدیل کنید. به عنوان مثال به کاربران خود بگوید که پس از خرید اول یک تخفیف 20 درصدی برای آنها لحاظ میشود؛ بدین شیوه کاربر را به دام خود میاندازید و فروش و سود خود را تا حد زیادی افزایش میدهید.
از عکسهای واضح و باکیفیت برای صفحات و محصولات استفاده کنید
دادهها و اطلاعات مختلف حاکی از اهمیت بسیار زیاد عکسهای زیبا و کاربرپسند برای افزایش نرخ تبدیل است. عکسهای خوب و باکیفیت فقط به محصولات محدود نمیشود بلکه هر کجا از سایتتان اگر دارای تصاویر زیبا و جذاب باشد، حس خوب و اعتماد را در کاربر ایجاد میکند و احتمال آن که این کاربر تبدیل به مشتری شود افزایش مییابد. همچنین کاربران هنگامی که می خواهند اطلاعات یک محصول را بخوانند در قدم اول تصاویر آن را نگاه میکنند از این رو کیفیت بالا تصاویر نیز برای تبدیل کاربر به مشتری بسیار مهم و ضروری است.
به طور کلی باید گفت که محصولات سایت به فروش نمیروند مگر برای آنها از عکسهای باکیفیت و جذاب استفاده کنید.
رقبای خود را پیوسته آنالیز و بررسی کنید
تمامی کسب و کارها در برخی از موارد نقاط قوت و در برخی از موارد نیز نقاط ضعف دارند. شما برای موفقیت باید نقاط قوت خود را بهبود دهید و از طرفی نقاط ضعف را نیز از بین ببرید. هنگامی میتوانید از نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید که یک مقایسه دقیق و خوب داشته باشید. بهترین روش برای پی بردن به این موضوع آنالیز و بررسی سایتهای رقبا است. شما باید ببینید آنها در فروشگاه از چه امکانات خوب و جذابی استفاده میکنند و سپس این امکانات را باید به مرور زمان به سایت خود اضافه کنید. از این رو قبل از طراحی سایت در مشهد توجه به رقبا و آنالیز آنها میتواند کمک بسیار زیادی به شما بکند.
توجه به سئو تکنیکال برای بیشتر دیده شدن
یک سایت باید قبل از هر چیزی از نظر فنی خوب و عالی عمل کند تا از این طریق بتواند در رتبههای بالای گوگل قرار بگیرد. به طور کلی اصلیترین مواردی که باید به آن توجه کنید، متاتگها، عنوان و توضیحات است. علاوه بر این موارد سرعت سایت نیز باید در هنگام سئو کردن آن مورد بررسی قرار بگیرد. سایتی که سرعت کمی داشته باشد به مرور زمان تنزل کرده و دیگر نمیتواند با سایتهای رقیب خود رقابت کند. توجه به کدهای سایت و بهینه کردن تصاویر در این امر بسیار کابردی و مهم است.
وبلاگ نویسی را در سایت فروشگاهی فراموش نکنید
انتشار مقالات در سایت دو حسن بسیار بزرگ دارد. اول آن که شما با انتشار منظم مقالات و آپدیت آنها بیشتر در معرض دید خزندههای گوگل قرار میگیرید و از این رو رتبه سایتتان افزایش مییابد و کابران و مشتریان خود را افزایش میدهید. از طرفی وجود مقالات مهم و کاربردی به مرور زمان سبب میشود تا کاربران برای خواندن آنها وارد سایت شوند و از این رو احتمال خریدشان نیز افزایش مییابد.