چرا شرکتها باید از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده کنند؟
چرا شرکتها باید از خدمات پشتبانی شبکه استفاده کنند؟ میتوان گفت اینسوال یکی از مهمترین و اساسیترین موارد و البته ابتداییترین مورد در راهاندازی شرکت است.
امروزه در پیشرفت تکنولوژی و فناوری لازم است که شرکت ها برای پایین آوردن هزینه ها و صرفه جویی در زمان خود از خدمات شبکهای استفاده کنند و برای بهبود سرعت و عملکرد شرکت در زمینه استفاده از خدمات شبکه، مراجعه به شرکتهای ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه و سایر ضرورت دارد. این شرکت ها با ارائه خدمات شبکه در بهبود فرآیندهای کسب و کار و سایر مراحل آن به شدت تاثیرگذار عمل میکنند.
در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه چرا شرکتها به پشتیبانی شبکه نیاز دارند و توضیحات مربوط به آن بپردازیم. همانطور که میدانید، امروزه بسیاری از شرکتها برای صرفه جویی در زمان از فناوریها و شبکهای کردن سیستم ها استفاده می کنند و ما در اینجا میخواهیم به برخی از این خدمات و پشتیبانیها که در این زمینه می توانیم برای شما انجام دهیم اشاره کنیم. پس برای پاسخ به سوال چرا شرکتها باید از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده کنند؟ به شما پیشنهاد میکنیم در ادامه این مطلب همراه ما باشید.
فناوریهای پشتیبانی شبکه چیست؟
قبل از پاسخ به سوال چرا شرکتها باید از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده کنند؟ باید به تعریف آن بپردازیم تا مفهوم آم را بیشتر درک شود. به مجموعههایی از کارها که در حوزه خدمات شبکه می گویند که برای نگهداری و حفظ و از بین بردن مشکلات شبکههای کامپیوتری و مربوط به کامپیوتر انجام می شوند. این مشکلات ممکن است، به طور کامل بر روی سختافزارهای شبکهای مانند سرورها، کامپیوترها و تجهیزات تحت شبکه، ماشینهای اداری، تجهیزات امنیتی الکترونیکی و یا بر روی زیرساخت شبکه مثل کابل شبکه و رک، پچ پنل، ترانک شبکه، کیستونها و سایر صورت گیرد و احتمال دارد بر روی نرمافزارهای شبکه مثل نرمافزارهای کلاینت و سرویسهای شبکهای و سرور و هم چنین سیستم عامل پدید آید.
چرا پشتیبانی شبکهها برای شرکتها مهم و ضروری است؟
بعد از جواب سوال چرا شرکتها باید از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده کنند؟ باید به ضرورت آن نیز اشاره ویژهای داشت و چرا پشتیبانی مهم و ضروری است؟
جواب آن ساده و مشخص است. یک ساعت قطعی شبکه یا کندی اینترنت یا کار نکردن کامپیوترها، سرورها و نرمافزارهای مالی و اداری و موارد دیگر به معما و مفهوم مختل شدن کسب و کار در آن زمان است. خطرات ویروسها و عدم پشتیبانگیری از اطلاعات حیاتی شرکت هم که جای خودشان را دارند و ممکن است حتی صورت کلی کسبوکار شما را به خطر بیندازند.
شرکتها همه تلاش خودشان را میکنند تا اتصال به شبکه حتی برای یک دقیقه هم اختلال نداشته باشد، درنتیجه آسیبی به کسبوکار آنها نرسد.
گسترش سریع فناوریهای شبکههای کامپیوتری در انواع کسبوکارها سبب شده تا همهی مجموعهها از جمله سازمانها و شرکتها برای نگهداری سیستمهای کامپیوتری و تجهیزات شبکه خود با دغدغهها و مشکلات زیادی روبهرو شوند. آنها قابلیت و دانش حل مسائل خود را در این زمینه ندارند و از طرفی امکان استخدام نیروی متخصص و ماهر به شکل کارمند به علت های گوناگون از جمله کم بودن، نیروی کار متخصص و یا هزینه زیاد آن را ندارند. پس انتااب پشتیبان میتواند یک تصمیم تاثیرگذار بر کسبوکار آنها باشد.
مواردی که متخصص شبکه باید انجام دهد:
یکی از موارد مهم در خدمات پشتیبانی و جواب سوال چرا شرکتها باید از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده کنند؟ موضوع وظایف و کار انجام شده توسط متخصص است. درباره این موضوع میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم:
۱) مستندسازی سرویس های موجود در شبکهها و تجهیزات
۲) مستندسازی نقشه زیرساخت شبکهها
۳) ارائه و تهیه گزارش از تجهیزات و وضعیت شبکهها و فناوریها
۴) بازبینی به صورت سرویس و نرمافزارهای شبکه از نظر سلامت و کارکرد
۵) دریافت اطلاعات از پرسنل درباره چگونگی عملکرد سیستمها و تجهیزاتی که به صورت غیر مستقیم و مستقیم با آنها سروکار داریم
از بین بردن مشکلات در شبکهها:
در صورتی که به علت های گوناگون ایراداتی در شبکه شما به وجود آمد، متخصص شبکه باید به این ایرادات رسیدگی نموده و آنها را رفع کند. اجرای وظایف و از بین بردن مشکلات در بالاترین زمان ممکن خیلی مهم و ضروی است. چراکه به صورت معمول این ایرادات سبب میشوند، یک نفر و یا چندین نفر در یک مجموعه نتوانند به شکل درست به امور کاری خود بپردازند و این مورد می تواند خسارات و ضررهای بالایی را به شرکت و سامانهها وارد کند.
این قسمت از خدمات معمولاً به دو صورت حضوری و یا به شکل از راه انجام میشود. در حالت اول یعنی حضوری کارشناسان در نخستین فرصت به محل شرکت مراجعه میکنند و از نزدیک مشکل شبکه را بررسی میکنند. اما در برخی از مسائل این امکان وجود دارد که متخصص به صورت از راه دور و به وسیله نرمافزارهای مخصوص این مشکل را حل میکنند.
وظایف کارشناسان پشتیبانی:
یکی از مطالبی که باید در مقاله چرا شرکتها باید از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده کنند اشاره کرد. وظایف کارشناسان و پشتیبانان این حوزه است. کارشناس پشتیبانی شبکهها را طراحی و نصب میکنند و با ارائه پیشنهادات، نظرات و طرحهای شبکهای بهینه باعث ایجاد بستری امن و کمهزینه برای شرکت یا موسسه خواهند شد.
معمولا یک کارشناس بررسی میکند که شبکه دارای سرعت مناسبی و بالایی باشد و از بروز عوامل مختلکننده شبکه و مشکلاتی که ممکن است ایجاد شود، جلوگیری خواهد کرد.
برای این کار می توانید از فرآیند پشتیبانی شبکه کارخانه و شرکت با ایمن شبکه هوشمند کمک بگیرید.
از دیگر موارد و وظایف کارشناسان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
- نصب نرم افزارهای مناسب و جدید
- تنظیم حسابهای کاربری و مدیریت مجوزها و گذرواژههای حسابهای کاربری شبکهها
- رفع خطاهای ایجاد شده در شبکه
- تعمیر و نگهداری شبکهها
- نظارت بر امنیت و دسترسی به سیستم ها
- ارائه مشاوره به مدیران و مشتریان شبکهها
- پیدا کردن مشکل و یا آپدیت سیستمهای شرکت
- تعمیر خرابیهای سختافزارها و مدیریت تجهیزات آن
- تجزیه و تحلیل شبکهی پروژه برای مدیران و جلوگیری از خرابی آن
- تهیه گزارشات به صورت دورهای از ریزعملکردهای شبکه
سخن پایانی:
همانطور که مشاهده کردید در جواب چرا شرکتها باید خدمات پشتیبانی شبکه استفاده کنند؟ استفاده از کارشناس مناسب و ماهر سبب میشود، بسیاری از مشکلاتی که برای شرکتها بزرگ و غیرقابلحل به نظر میرسد، در زمان کوتاهی و بهراحتی رفع شوند. عقد قرارداد با مجموعهها باعث میشود خیال افراد و موسسات در ایجاد و ادامه روند شبکهها راحت و آسوده باشد و به بهترین شکل این امر مهم رخ خواهد داد. ما در این سعی داشتیم به سوال چرا شرکتها باید از خدمات پشتیبانی شبکه استفاده کنند اشاره کنیم. به شما میکنیم حتما در امور شبکهای از خدمات پشتیبانی استفاده کنید تا خیالتان از امور شبکهها راحت باشد. ازتوجه شما عزیزان سپاسگزاریم.