اسپاتیفای پروژهی خلاقانه را با استفاده از هوش مصنوعی شروع میکند.
در اقدامی پیشگامانه که موجهایی را در صنعت موسیقی ایجاد کرده است، Spotify از سرمایهگذاری انقلابی هوش مصنوعی خود به نام DJ در ماه فوریه رونمایی کرد. این مفهوم نوآورانه با استفاده از ترجیحات موسیقی منحصر به فرد کاربران برای تهیه لیست پخش عالی برای لذت گوش دادن آنها، مدیریت شخصی موسیقی را به سطح کاملاً جدیدی می برد. با در دست داشتن دی جی، روزهای پیمایش بی پایان و به هم ریختن آهنگ ها به پایان رسیده است. این مقاله به پیچیدگیهای این پیشرفت هیجانانگیز، گستردگی جهانی آن و تأثیر عمیقی که بر نحوه تجربه موسیقی ما میگذارد، میپردازد.
تولد دی جی: ترکیبی هماهنگ از هوش مصنوعی و موسیقی شخصی
دی جی اسپاتیفای فقط یک الگوریتم دیگر نیست. این یک همراه هوشمند موسیقی است که به عنوان یک راهنمای شخصی برای کاربران عمل می کند. DJ با استفاده از قدرت هوش مصنوعی، انتخاب های موسیقی، ژانرها، هنرمندان و حتی حالات کاربران را تجزیه و تحلیل می کند تا انتقال یکپارچه از یک آهنگ به آهنگ دیگر را ایجاد کند. نتیجه؟ یک لیست پخش انتخاب شده که به نظر می رسد توسط یک دی جی شخصی که با هر تمایل موسیقایی شما هماهنگ است ساخته شده است.
کشورهایی که در این توسعه گنجانده شده اند عبارتند از: آنتیگوا، استرالیا، باهاما، باربادوس، باربودا، بلیز، بوتسوانا، بوروندی، دومینیکا، اسواتینی، فیجی، گامبیا، غنا، گرانادا، گویان، جامائیکا، کنیا، کیریباتی، لسوتو، لیبریا، مالاوی مالت، جزایر مارشال، نامیبیا، نائورو، نیوزیلند، نیجریه، پاکستان، پالائو، پاپوآ گینه نو، فیلیپین، رواندا، سنت کیتس و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، ساموآ، سیرالئون، سنگاپور، جزایر سلیمان ، آفریقای جنوبی، سوئد، تانزانیا، تونگا، اوگاندا، وانواتو، زامبیا، زیمبابوه.
Spotify در این اطلاعیه ادعا میکند که «وقتی شنوندگان دیجی در کنار توصیههای موسیقی شخصی، نظرات را میشنوند، مایلند چیز جدیدی را امتحان کنند» و «طرفداران نزدیک به یک سوم از زمان گوش دادن خود را با دیجی سپری میکنند»، و این نشان میدهد که افزودن ابزار هوش مصنوعی موفقیت آمیز است.